Kuidas saada Facebookis tõelisi fänne? Loo sotsiaalseid objekte

06. August, 2011.

Eesti Facebooki turunduses on hetkel levinuimaks märksõnaks “jagatud”. Jagatud tähendab, et kasutaja võttis osa igavast kampaaniast, kus vastutasuks pakuti iPhone või midagi sama ebaoriginaalset.

Selle tulemusena kasvab aga libafännide armee, keda su toode või teenus jätab täiesti külmaks. Mida rohkem sinu postitusi kasutaja ignoreerib, seda madalamale langeb EdgeRank ja mingil hetkel ei ilmu need enam tema seinal.

Kaotad nii sina kui kasutaja.

Sotsiaalsed objektid tõstavad EdgeRanki

Mis on sotsiaalsed objektid?

Need on märkimisväärsed asjad, pildid, videod, mõtteterad, kommentaarid või üritused, mis pakuvad kasutajatele väärtust. Nende ümber tekivad arutelud ja neid jagatakse omal soovil.

Pistis nutitelefoni näol pole vajalik.

Iga sinu facebooki postitus võiks olla mingilgi määral sotsiaalne objekt, sest EdgeRank on pidevas muutuses. Kui postitustega toimub interaktsioon ER tõuseb ja langeb kui neid ignoreeritakse.

Seega enne postitamist küsi endalt järgnevad küsimused ja vasta võimalikult ausalt.

  1. Kas see pakub fännidele väärtust?
  2. Kui relevantne on see sinu kasutajatele?
  3. Kas seda kommenteeritakse?

Kui vastus kõigile küsimustele on “Jah”, siis tegu on ilmselt sotsiaalse objektiga.

Sotsiaalsed objektid kui kingitused

Kui mõtled välja sotsiaalse objekti, mida kasutajad saavad kinkida oma sõpradele, oled tabanud kümnesse, sest sellega tõstad kasutaja väärtust sõprade silmis.

Näiteks Gmaili oli alguses võimalik registreeruda ainult juhul kui sul oli kutse. Kutseid sai aga ainult registreerunud kasutajatelt. Ehk siis iga kutse oli justkui kingitus.

Sama strateegiat kasutab Google+, mis on juba tituleeritud kõige kiiremini 25 miljonit külastust saanud veebileheks.

Kuid kingitus peab olema väärtuslik. Gmail pakkus gigabaitides ruumi samal ajal kui konkurentide postkastides olid mõnekümne megased limiidid. Google+ täidab aga suuri Facebooki lünki, näiteks circles näol.

Näited suurepärastest sotsiaalsetest objektidest

Illustreeritud visiitkaardid

Üks sotsiaalsete objektide esiisasid on Hugh MacLeod, tema kodulehel saad alla laadida joonistusi mida saab panna oma visiitkaardi tagaosale.

Kui keegi paneb foto oma uutest visiitkaartidest Facebooki ülesse ja illustratsioon on piisavalt huvitav tekib arutlus visiitkaardi üle. Võidab kaardi omanik, Hugh ja muidugi ka need kellele kaardid meeldisid.

Teiseks teeb Hugh illustratsioon visiitkaardi tagaosal sellest mainimist vääriva kingituse. Igava kaardi asemel saab klient midagi huvitavat ja ilmselt räägib sellest ka teistele.

Lilla lehma piimapakk

Seth Godini “Lilla lehma” ettetellijad said raamatule lisaks ka lilla lehma piimapaki, millesse raamat pakitud oli.

Pakend äratas riiulil seistes tähelepanu ja möödujad küsisid selle kohta. Loomulikult tuli jutuks Sethi raamat, mis räägibki märkimisväärsuse saavutamisest ja nii mõnigi eksemplar sai ostetud tänu tekkinud vestlusele.

Lisapromo tuli kindlasti ka sotsiaalsetesse võrgustikesse postitatud piltidest.

Vihased linnud ärkavad ellu

Paljud teavad populaarset mängu Angry Birds, mis on hoidis pikalt esimest kohta iPhone aplikatsooni turul. Kuid mobiilivõrk T-mobile võttis vihased linnud ja tõi nad mõneks tunniks ekraanilt päris ellu.

Tulemuseks on minu meelest üks geniaalsemaid sotsiaalseid objekte üldse. Pange tähele pildistavaid inimesi, 5000 kommentaari video all, üle 50 tuhande jagamise twitteris ja ilmselt veel rohkem kommentaare ja jagamisi facebookis.

Ja muidugi ka rohkem kui 7 miljonit vaatamist YouTubes.


ArtCreative Design and Custom coding



Lisa kommentaar


Kontrollkood
Värskenda