Lihtsalt fännidest ei piisa – Facebookile optimeerimine

09. August, 2011.

Fännidest ei piisa, sest kui kasutaja fännib lehte, kuid ei näe sinu postitusi* oma seinal, oled tema jaoks praktiliselt nähtamatu.

Siinkohal tulebki mängu Facebookile optimeerimine. Antud termin pole eriti levinud, kuid usun, et järjest rohkem inimesi hakkab tõmbama paralleele Facebookis ja Googles turundamise vahel.

*Facebooki postitus = staatus, pilt, link, video, tag vms.

Mõlemal on nii reklaami võimalus kui tasuta turundamise võimalus. Googlel on PageRank ja selle järgi on kujundatud Facebooki EdgeRank.

EdgeRank on aga palju kriitilisem, sest kui Googles määratakse kui kõrgel positsioonil otsingutulemustes ilmud, siis EdgeRank määrab kas postitus üldse jõuab kasutaja seinale.

Võib olla ka nii, et tuhandetest fännidest ainult kümned näevad sinu postitusi, sest ülejäänud on su kas ise Mutenud või on EdgeRank selle nende eest ära teinud.

Kuidas saada positiivset EdgeRanki?

Põhimõtteliselt on EdgeRankil kolm faktorit: side, plahvatuslikkus ja värskus.

  • Side fännilehe ja kasutaja vahel. Oletame, et Marile meeldivad Ott ja Märt ning ta külastab nende fännilehte tihti, vaatab albumeid, Laigib postitusi, vahel isegi kommenteerib.
    Tal on tugev side selle fännilehega, mistõttu ilmub suurem osa nende facebooki postitusi tema seinal.

  • Postituse tüüp. Kõik Facebooki postitused pole loodud võrdsetena, pildid ja videod on suurema kaaluga kui näiteks tagid, sest neid saab jagada ja laikida.

  • Plahvatuslikkus (Like ja kommentaaride arv). Kui kasutajal pole head sidet mõne “fännitava” lehega, siis enamik postitusi sellelt lehelt tema seinale ei jõua.Kuid kui mõni postitus saab näiteks 61 laiki ja 29 kommentaari on see nö plahvatuslik ning selline postitus võib siiski ilmuda ka vähehuvitatud fänni seinal.
  • Värskus. Kõige lihtsam faktor on postituse värskus, värskemad postitused ilmuvad üleval pool. Kuid vanu postitusi võib ülespoole tõsta väga elav dialoog kommentaariumis, eriti veel kui antud fänn sellest dialoogist osa on võtnud.

Kuidas siis mõjutada neid faktoreid sinu jaoks kasulikus suunas? Eks ikka väärtust pakkudes:

  • Müü vähem, suhtle rohkem. Facebook pole ruupor mille kaudu inimestele oma müügijuttu kõrva karjuda (v.a. ehk Cherry tüüpi asjad). Suhtle potentsiaalsete klientidega ja nad ostavad sinult palju suurema tõenäosusega, sest nad usaldavad sind.
  • Loo huvitavat sisu. Otsingumootorites kehtiv reegel “sisu on kuningas” kehtib ka Facebookis. Mida rohkem huvitavat sisu sa lood, seda rohkem sinu asju laigitakse ja jagatakse. Facebookis on iga Like/Share sama mis link sinu lehele, mille kaudu uued inimesed selle üles leiavad.

Praeguseks kõik. Järgmisena kirjutan ühest kontseptsioonist, mis kindlasti aitab sul tõsta Like’de ja fännide arvu, seega ära kaugele mine.



Lisa kommentaar


Kontrollkood
Värskenda